zondag 15 juli 2012

Verjaardag


Het stofje, dat ging vlotjes.
Ik kocht het maanden geleden en  verstopte onder in de stoffenkast, want dit stofje mocht enkel voor een heel speciale gelegenheid gebruikt worden. Het eerste verjaardagsfeest van dochterlief!

Maar het patroon, dat was een moeilijker geval.
Ik had al een tijdje een prachtig patroontje in m'n hoofd uit de Knippie, maar na het uittekenen kwam ik tot de vaststelling dat ik niet voldoende stof had....  Zo typisch. Omdat blijkbaar weinig kleedjespatronen minder stof nodig hebben in de breedte dan 50 cm (de tekening van de stof staat aan de zelfkant & ik bestelde maar 50 cm *dom, dom, dom*) werd het een heel eenvoudig a-lijn jurkje met een ronde hals. Ik werkte het kleedje af met een stofknoopje.

 
Gelukkig werd haar feestje een weekje eerder gepland dan haar verjaardag. Anders had het kind waarschijnlijk koude billen gehad.
Dat haar gezicht nog bezaaid is met overblijfsels van de waterpokken,vond ik niet echt fijn voor de foto's maar een ding ben ik zeker van, ze heeft er van genoten (en het heeft haar goed gesmaakt)!

1 opmerking: